Detox-vecka/or?!

Jag har suttit ett bra tag nu och kikat på olika hälso bloggar och hemsidor för dieter, träning hälsa och allt vad det där. och jag har tagit mig tid att läsa om Detox varianten som jag personligen vart väldigt intresserad utav. syftet är att på kort tid rensa kroppen från skräp så den återfår det naturliga energiflödet. så att jag kan må och fungera bättre.

Detta händer med din kropp;
• Svullnader går ner eller försvinner.
• Du blir piggare, får klarare tankar och minns bättre.
• Det minskar eller tar bort förkylning och allergi.
• Humöret blir jämnare.
• Huden blir mjukare, mindre torr och smidig.
• Det ger starkare hår och naglar.
• Det minimerar eller eliminerar problem med gaser, magont och svullen buk.
• Det minskar smärta och ledvärk eftersom inflammationen minskar.

Ät gärna;
- Frukt
- Grönsaker
- Nötter
- Frön
- Quinoa
- Bönor
- Linser
- Råris
- Tofu
- Fisk och kyckling i måttliga mängder

Undvik det här;
-Alkohol
-Ciggaretter
-Rött Kött
-Kaffe
-Svart te
-Socker
-Mjölkprodukter
-Raffinerad & Processad mat



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0