30-70

För alla er som kan äta vad som helst och träna hur ni vill och ändå får resultat. Ni kan skatta er lyckliga! För det är inte ofta det händer. Dom har ju gjort en undersökning som visar att, om man vill ändra på sin kropp så är det 30% träning 70% maten som gör skillnaden. Och för Mig så stämmer det perfekt. Jag personligen, kan inte äta vad som helst och tro att jag ska bygga en snygg och hälsosam kropp. Det är mycket gnäll nu angående om man SKA och INTE ska äta kolhydrater. Jag anser att det är väldigt individuellt. Alla människor har olika ämnesomsättningar. Så att klanka ner på någon som äter eller inte vissa saker är bara töntigt. Man måste göra det som du och din kropp mår bäst av. Nu säger jag inte att man slutar äta kolhydrater eller så. Men att man väljer bättre alternativ. Jag slutade med det förut. Fine, jag gick ned fort och mycket men när jag väl åt det igen sa det POFF och de va tillbaka. Men jag kan fortfarande inte äta speciellt mycket. Till frukost äter jag kolhydrater, grov smörgås eller gröt ex. Men därefter äter jag det inte. Jag har förmodligen lite segare ämnesomsättning. Alla är vi olika. Och vi måste alla hitta den kost som man trivs bäst med. Och framförallt mår bäst av! Och att det är gott såklart. Finns inget rätt eller fel. Bara du själv vet vad som fungerar för dig, det är vad som spelar roll!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0